Thursday, July 24, 2014

အကူလက္ရံုး စက္ယႏၱရားမ်ား ၃

ရိုးစင္းျပီး ထိေရာက္လွတဲ့ အျခား တင့္အတားစီးတစ္ခုဟာ ေျမာင္းမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ခံစစ္ပံုစံ ေထာက္ေျခာက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ တင့္အတားအစီး က်ံဳးမ်ားမဟုတ္ပဲ သာမာန္ တင့္တစ္စင္း ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္တဲ့ အတိုင္းအတာထက္ အနည္းငယ္ ပိုေသာ က်ံဳးမ်ားနဲ႔ ျဖတ္ေက်ာ္ တက္ေရာက္ႏိုင္ေအာင္ မျဖစ္ႏိုင္ေလာက္ေသာ တူးေျမာင္းမ်ားသည္ပင္လ်င္ တင့္တပ္ဖြဲ႔မ်ား အတြက္ ေခါင္းခဲစရာ ကိစၥတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ထို႔အတြက္ တူးေျမာင္းမ်ားႏွင့္ ေခ်ာင္းမ်ားကို ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ရန္ တံတားထိုး ယာဥ္မ်ားကို အသံုးျပဳၾကပါတယ္။

ျမန္မာ့တပ္မေတာ္သံုး ပံုစံ-၈၄ တံတားခင္းတင့္
T-55 ကိုယ္ထည္ေပၚမွာ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ပထမဆံုးေသာ အမ်ိဳးအစားဟာ MT-55A အမ်ိဳးအစား ျဖစ္ျပီး ေခါက္ထားတဲ့ သံေဘာင္တစ္ခုကို သယ္ေဆာင္ကာ ၁၈မီတာ ရွည္ျပီး တန္၅၀ ဝန္ခံႏိုင္တဲ့ ယာဥ္ေတြ ျဖတ္ေက်ာ္ႏိုင္တဲ့ ေလ်ာက္လမ္း ၂ခုပါ တံတားကို ခင္းေပးႏိုင္ပါတယ္။ အလားတူအမ်ိဳးအစားကို ျပည္ပတင္ပို႔ရာမွာေတာ့ MTU-12 အျဖစ္ ၁၂မီတာရွည္ေသာ တစ္ေျဖာင့္တည္း တံတားတစ္ခုကို သယ္ေဆာင္ထားသည့္ ယာဥ္အျဖစ္သာ ထားရွိပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ MTU-20 အျဖစ္နဲ႔ မီတာ ၂၀အရွည္ထိ ျဖန္႔ႏိုင္တဲ့ ၃ေခါက္ခ်ိဳး တံတားတစ္ခုကို သယ္ေဆာင္ႏိုင္ေအာင္ အဆင့္ျမင့္တင္ခဲ့ပါတယ္။ MTU-20 မွာေတာ့ သံခ်ပ္ကာ ထုထည္ပိုမိုထူထဲလာျပီး အဆင့္ျမင့္ ကြန္ျပဴတာစနစ္မ်ား၊ ဆက္သြယ္ေရးစနစ္မ်ားနဲ႔ တတိယႏိုင္ငံမ်ားကို တင္ပို႔ႏိုင္ဖို႕ အဓိက ဆြဲေဆာင္ထုတ္လုပ္ထားပါတယ္။ အဆိုပါ တံတားခင္းယာဥ္ေတြဟာ ယာဥ္အဖြဲ႕သား ၂ဦးမွ ၃ဦးထိသာ လိုအပ္ျပီး မိနစ္ပိုင္းအတြင္းမွာပဲ သယ္ေဆာင္လာတဲ့ တံတားကို ခင္းေပးႏိုင္မွာျဖစ္ျပီး တပါတည္း ျပန္လည္ျဖဳတ္ယူ သယ္ေဆာင္သြားႏိုင္ပါတယ္။

MT-55A တံတားခင္းတင့္
 MTU-20 တံတားခင္းတင့္

MTU-72 တံတားခင္းတင့္

T-72 ကိုယ္ထည္ေပၚမွာ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ တံတားခင္းယာဥ္ကေတာ့ MTU-72 ျဖစ္ျပီး၊ ဇီဝ၊ဓါတု၊ ဓါတ္ေရာင္ျခည္ဒဏ္ ခံႏိုင္တဲ့ သံခ်ပ္ကာ ကိုယ္ထည္နဲ႔တည္ေဆာက္ထားပါတယ္။ အဆင့္ျမင့္ထားတဲ့ သထၳဳစပ္ေတြကို အသံုးျပဳထားလို႕ ပိုမိုေပါ့ပါးတဲ့ MTU-20 ပံုစံ ၃ေခါက္ခ်ိဳး တံတားတစ္ခုကို သယ္ေဆာင္ႏိုင္ပါတယ္။ ၂မိနစ္အတြင္းမွာ ၂၀မီတာ ရွည္တဲ့ တံတားတစ္ခုကို ခင္းႏိုင္ျပီး ၁၀မိနစ္အတြင္းမွာ ျပန္ေခါက္သိမ္းႏိုင္ပါတယ္။ 

TMM-6 တံတားခင္းယာဥ္



BTRမ်ား၊ BMP မ်ားကဲ့သို႔ အေပါ့စား တင့္မ်ားအေနနဲ႔ တံတားထိုးယာဥ္အစား သစ္လံုးမ်ား၊ သံပိုက္လံုး အေသးမ်ားကို စုစီးထားတဲ့ ပိုက္လံုးအစည္းမ်ားကို ေျမာင္းမ်ားတြင္း ခ်ထားျပီး ေက်ာ္ျဖတ္ေလ့ရွိ
ၾကပါေသးတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ပင္မတိုက္ပြဲဝင္တင့္မ်ားနဲ႔ ေရစီးရွိတဲ့ ေနရာမ်ားကို ေက်ာ္ျဖတ္ရာမွာေတာ့ တံတားထိုးယာဥ္မ်ားကိုသာ အားကိုးရေလ့ရွိပါတယ္။လူလုပ္အတားအဆီး ေျမာင္းမ်ား မဟုတ္ပဲ သဘာဝ အတားအဆီးမ်ား ျဖစ္တဲ့ ေခ်ာင္းမ်ား၊ ျမစ္မ်ားကို ေက်ာ္ျဖတ္ၾကရမွာေတာ့ တံတားထိုးယာဥ္ 
အၾကီးစားမ်ားကို အသံုးျပဳၾကရပါတယ္။ TMM အမ်ိဳးအစား စစ္ေျမျပင္ တံတားမ်ားဟာ ၇မီတာခန္႕ေထာက္တိုင္မ်ား ပါရွိျပီး ေရအနက္ ၅မီတာ အရွည္ မီတာ ၄၀မွ မီတာ၁၀၀ထိ ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ေအာင္ ေထာက္တိုင္ပါ တံတားမ်ား ခင္းႏိုင္ ျဖဳတ္သိမ္းႏိုင္ၾကပါတယ္။ ယာဥ္အဖြဲ႔သား ၂ဦးမွ ၃ဦးထိသာ လိုအပ္ျပီး ၾကာျမင့္ခ်ိန္ နာရီပိုင္းသာ ၾကာျမင့္ပါတယ္။ မီတာ ၁၀၀ထက္ ပိုတဲ့ အတားအဆီးကို ေက်ာ္ျဖတ္ရာမွာေတာ့ ယာဥ္၂စင္းမွ ၃စင္းထိ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါတယ္။ တန္ခ်ိန္ ၆၀ထိ ျဖတ္သန္းႏိုင္ျပီး သယ္ေဆာင္သည့္ ယာဥ္မ်ားကို သာမာန္ အၾကီးစား သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးယာဥ္မ်ားအစား စစ္ေျမျပင္သံုး အၾကီးစားယာဥ္မ်ားျဖင့္ အသံုးျပဳသည့္ TMM-6 တံတားခင္းယာဥ္မ်ားဟာ ရန္သူ႕ပစ္ခတ္မွဳေအာက္ႏွင့္ ညအခ်ိန္မ်ားပင္လ်င္ တံတားခင္းႏိုင္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ရည္ ျမင့္မားၾကပါတယ္။

 KMM တံတားခင္းယာဥ္
TMM အမ်ိဳးအစားမ်ားနဲ႔ ဆင္တူစြာ ေပါ့ပါးစြာ တည္ေဆာက္ထားတာကေတာ့ KMM အမ်ိဳးအစား တံထားထိုးယာဥ္ေတြျဖစ္ျပီး  ေရစီးသိပ္မသန္တဲ့ ေခ်ာင္းမ်ားနဲ႔ ရြံညြန္မ်ားကို ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ေအာင္ အဓိကထားတည္ေဆာက္ပါတယ္။ ခံႏိုင္ဝန္ ၁၅တန္မွ တန္၃၀သာ ရွိတာမို႔ ေျခလ်င္သံုး အေပါ့စားယာဥ္မ်ားႏွင့္ သာမာန္ ယာဥ္မ်ားကို ခ်ီတက္ရာမွာ လြယ္လင့္တကူ တြဲဖက္ အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ သာမာန္ ၆x၆ ဘီးတပ္ယာဥ္ေပၚမွာ တင္ေဆာင္သြားႏိုင္ျပီး အင္ဂ်င္နီယာ အဖြဲ႕သား ၄-၅ဦးျဖင့္ နာရီဝက္ အတြင္း အရွည္ ၂၅-၄၀မီတာ ၊ ေရအနက္ ၅မီတာကို ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္တဲ့ တံတားတစ္ခုကို ခင္းႏိုင္ပါတယ္။
မီတာမ်ားစြာ က်ယ္ေျပာတဲ့ ေရျပင္ကို ျဖတ္ေက်ာ္ႏိုင္ရန္ အတြက္ကေတာ့ အျခားေသာ တံတားထိုးယာဥ္ အၾကီးစားမ်ားကို အသံုးျပဳၾကရပါတယ္။

 ေရေပၚ တံတားမ်ား (Pontoon bridge) မ်ား ထိုးႏိုင္ရန္အတြက္ ေဗာ္ရာမ်ားကို ထရက္ကားမ်ားနဲ႔ သယ္ေဆာင္လာျပီး တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုကို တံထားထိုး ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ ခ်ိတ္ဆက္ကာ ေရေပၚတံတားကို ခင္းႏိုင္ပါတယ္။ ေဗာ္ရာမ်ားမွာ ေရစီးကို ဆန္႔က်င္ တည္ထားႏိုင္ရန္ အင္ဂ်င္ပါေသာ ေဗၚရာမ်ား အင္ဂ်င္တပ္မထားေသာ ေဗၚရာမ်ား စသည္ျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာ အလိုက္ အသံုးျပဳပါတယ္။ ေဗၚရာ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခုၾကား ၇မီတာထိ အမ်ားဆံုး ျခားကာ အေပၚက တံတားခင္းစနစ္မ်ားျဖင့္ တံတားထိုးၾကရပါတယ္။ တံထားၾကမ္းႏွင့္ ေဗၚရာမ်ားကို လ်င္ျမန္စြာ ခ်ိတ္ဆက္ႏိုင္ေအာင္နဲ႔ ရန္သူတိုက္ခိုက္မွဳရွိလာပါကာ လ်င္ျမန္စြာ အစားထိုးႏိုင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ထားရွိရာ ေလ့က်င့္ထားသည့္ အင္ဂ်င္နီယာ တပ္ဖြဲ႕ျဖင့္ဆိုရင္ တစ္မိနစ္ကို မီတာ ၆မီတာႏုန္းျဖင့္ တံတားခင္းႏိုင္ ျပင္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

 PMP ေရေပၚတံတားထိုးယာဥ္မ်ား

 ေဗာ္ရာအတြက္ ယာဥ္အဖြဲ႕သားတစ္ဦး၊ တံတားခင္းအတြက္ ယာဥ္အဖြဲ႔သား ၂ဦးလိုအပ္ျပီး မီတာ ၁၀၀တိုင္းအတြက္ စစ္သည္ ၃ေယာက္မွ ၅ေယာက္ႏုန္းနဲ႕ တံတားခင္းႏိုင္ပါတယ္။ LPP အမ်ိဳးအစား တံတားမ်ားဟာ ၂၄တန္ထိ သာ ခံႏိုင္ျပီး ေျခလ်င္ႏွင့္ အေပါ့စား သံခ်ပ္ကာမ်ားသာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။ တင့္တပ္ဖြဲ႔မ်ားအတြက္ တန္၇၀ထိ ခံႏိုင္ေသာ TPP အမ်ိဳးအစား တံတားခင္း စနစ္မ်ားကို အသံုးျပဳၾကရပါတယ္။ ေဗၚရာမ်ား တံတားၾကမ္းခင္းမ်ား မလိုအပ္ေတာ့ပဲ ထို၂မ်ိဳးကို ေပါင္းစပ္ထားျပီး ျဖန္႔ခင္း ခ်ိတ္ဆက္လိုက္ရံုျဖင့္ ေရေပၚတံတား(ribbon bridge) အျဖစ္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ေသာ PMP အမ်ိဳးအစား ေရေပၚတံတားထိုး စနစ္မ်ားကို လက္ရွိအသံုးျပဳၾကပါတယ္။ သာမန္ သယ္ယူပို႕ေဆာင္ေရး ယာဥ္ေပၚတြင္သယ္ေဆာင္ႏိုင္ေသာ PMP စနစ္မ်ားဟာ ေခါက္ထားခ်ိန္မွာ ၁မီတာ ၆ေပ ပတ္လည္သာရွိေပမယ့္ ျဖန္႕ခ်လိုက္ခ်ိန္မွာေတာ့ ၆.၆မီတာ ရွည္လ်ားတဲ့ ေရေပၚ တံတား အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုကို ရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။ အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို ေရထဲမွာပင္ လြယ္ကူစြာ ခ်ိတ္ဆက္ႏိုင္ျပီး မီတာ ၄၀၀ထိ ျဖတ္သန္းႏိုင္ပါတယ္။ ခံဝန္အား တန္၆၀ထိရွိျပီး ယာဥ္အဖြဲ႕သား ၂၀ခန္႕ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါတယ္။

 PMP ေရေပၚတံတားထိုးစနစ္ျဖင့္ ေလ့က်င့္ေနပံု

 ေရစီးသန္ျပီး မီတာ ၄၀၀ထက္ ပိုတဲ့ ျမစ္မ်ားကိုေတာ့ TPP အမ်ိဳးအစား ေရေပၚ တံတားစနစ္မ်ားနဲ႔ တြဲဖက္ကာ အသံုးျပဳႏိုင္သလို မီတာ ၁၀၀ထက္ ပိုတဲ့ ေက်ာ္ျဖတ္မွဳမ်ား အတြက္ကေတာ့ ေမာ္ေတာ္ဘုတ္မ်ားနဲ႔ စက္တပ္ေဗာ္ရာမ်ား လိုအပ္ပါတယ္။ အဆိုပါ ribbon bridge အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုခ်င္း သို႔မဟုတ္  အတြဲမ်ားကို ေမာ္ေတာ္ဘုတ္ သို႕မဟုတ္ TPP စနစ္ စက္တပ္ေဗာ္ရာမ်ားနဲ႔ တြဲဖက္ကာ ျမစ္ကူးယာဥ္အျဖစ္ အသံုးျပဳႏိုင္ၾကပါေသးတယ္။ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း တံတားအျဖစ္ ခင္းကာ ေမာ္ေတာ္ဘုတ္မ်ား ဆြဲယာဥ္မ်ား စက္တပ္ေဗာ္ရာမ်ားျဖင့္ မီတာမ်ားစြာ က်ယ္ေျပာျပီး ေရစီးသန္တဲ့ ျမစ္မ်ားကို ျဖတ္ကူးရာမွာ အဓိက အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ PMP စနစ္မ်ားရဲ့ လံုျခံဳစိတ္ခ်ရမွဳ အၾကမ္းခံႏိုင္မွဳနဲ႕ အသံုးျပဳရလြယ္ကူမွဳေၾကာင့္ တင့္မ်ားနဲ႔ တပ္ဖြဲ႕မ်ား ယာဥ္မ်ားကို လြယ္ကူစြာ ျမစ္ကူးစစ္ဆင္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

GSP-55 တံတားထိုးယာဥ္
အျခားေသာ တံတားထိုးယာဥ္ တစ္မ်ိဳးကေတာ့ PT-76 ကုန္းေရႏွစ္သြယ္သြား ယာဥ္ေပၚ အေျခခံကာ တည္ေဆာက္ထားေသာ GSP စနစ္ျဖစ္ျပီး ေရနက္ေသာ ေခ်ာင္းငယ္မ်ား၊ ရြံ႕ညြံမ်ားနဲ႔ ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚႏွင့္ ပင္လယ္ကမ္းစပ္ကဲ့သို႔ ေဒသမ်ားတြင္ အသံုးျပဳႏိုင္ေအာင္ ထုတ္လုပ္ထားေသာ ယာဥ္မ်ားျဖစ္ပါတယ္။ GSP-55 တြင္ ေဗၚရာတစ္ခုဆီ သယ္ေဆာင္ျပီး ၂စင္းတြဲကာ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ပါတယ္။ ေခ်ာင္းလည္၊ ျမစ္လည္မွာ ၂စင္းတြဲလ်က္ ရပ္တန္႔တာ သယ္ေဆာင္လာေသာ ေဗာရာတစ္ခုဆီကို ျဖန္႕ခင္းလိုက္ျခင္းျဖင့္ အရွည္ ၁၂၀မီတာရွိျပီး ခံဝန္ ၅၂တန္ရွိေသာ ယာယီတံတားတစ္ခုကို ရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။ ရႊံညြံထူထပ္ေသာ ေနရာမ်ားနဲ႔ မီတာ ၁၂၀ထက္ ေက်ာ္ေသာ ျမစ္ကူးစစ္ဆင္ေရးမ်ား အတြက္ တင့္ယာဥ္မ်ားကို သယ္ေဆာင္ကာ ျဖတ္ကူးေပးႏိုင္ပါတယ္။  ျမစ္ကူးစစ္ဆင္ေရး အတြက္ အသံုးျပဳေသာ တံတားခင္း စနစ္မ်ား အားလံုးဟာ ပင္လယ္ျပင္ ကမ္းတက္စစ္ဆင္ေရး အတြက္ ကမ္းထိုး တံတားမ်ား၊ သယ္ပို႔စနစ္မ်ား အျဖစ္လဲ အသံုးျပဳႏိုင္ေသာ စနစ္မ်ားျဖစ္ၾကျပီး ေလ့က်င့္မွဳမ်ားစြာလိုအပ္ျပီး
 ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚေဒသႏွင့္ ျမစ္ကူးစစ္ဆင္ေရးမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္ရွိေသာ တပ္မေတာ္တိုင္းအတြက္ မရွိမျဖစ္ ေလ့က်င့္ပိုင္ဆိုင္ထားရမည့္ စနစ္မ်ားျဖစ္ၾကပါေၾကာင္း။  က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။ 


Sunday, July 20, 2014

အကူလက္ရံုး စက္ယႏၱရားမ်ား ၂

အပိုင္း ၁မွာ မိုင္းအတားဆီး ျဖတ္ေက်ာ္ႏိုင္ရန္ အသံုးျပဳတဲ့ ယႏၱရားေတြကို ေဖၚျပခဲ့ပါတယ္။ ခုအပိုင္း၂မွာေတာ့ အျခား လူလုပ္အတားအဆီးျဖစ္တဲ့ က်ံဳးမ်ားနဲ႕ အတားအဆီးမ်ားအပါအဝင္ သဘာဝေျမအေနအထား အတားအဆီးမ်ားကို ျဖတ္ေက်ာ္ဖို႕ အသံုးျပဳတဲ့ စစ္ေျမျပင္ အင္ဂ်င္နီယာသံုး ယႏၱရားမ်ားကို ေလ့လာမိသေလာက္ ေဖၚျပေပးမွာပါ။ စစ္ေျမျပင္ အင္ဂ်င္နီယာသံုး ယႏၱရားမ်ားဟာ သာမန္အရပ္သံုး ယႏၱရားမ်ားရဲ့ စြမ္းရည္ကို ရန္သူ႕ပစ္ခတ္မွဳ ဖိအားေအာက္မွာ ေပးစြမ္းႏိုင္ေအာင္ ျပဳျပင္ထားၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ရန္သူ႕ပစ္ခတ္မွဳ မရွိတဲ့ ေနရာမ်ားမွာ သာမန္အရပ္ဖက္သံုး ယႏၱရားမ်ားကိုသာ အမ်ားဆံုး အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ ရန္သူပစ္ခတ္မွဳရွိေနတဲ့ေနရာနဲ႔ (ႏူးကလိယ်လက္ႏွက္၊ ဓါတု၊ဇီဝ လက္ႏွက္မ်ား)အဆိပ္သင့္ေနရာမ်ားမွာေတာ့ အထူးျပဳလုပ္ထားတဲ့ စစ္ေျမျပင္ အင္ဂ်င္နီယာသံုး ယႏၱရားေတြကို အသံုးျပဳၾကရပါတယ္။ 

T-55 MARRS

 ေယ်ဘူယ်တာဝန္မ်ားအေနျဖင့္ လူလုပ္အတားဆီးမ်ားအျဖစ္ သာမာန္ တင့္မ်ားတက္ႏိုင္ေသာ ၄၅ဒီကရီထက္ မက္ေစာက္ေသာ ေလ်ာေစာက္မ်ားကို ျဖိဳခ်ရန္၊ ကြန္ကရိအတားအစီးမ်ားကို တြန္းဖယ္လမ္းေဖါက္ရန္ႏွင့္ တင့္မ်ားျဖတ္ေက်ာ္ႏိုင္ေသာ အက်ယ္ထက္ ပိုကာ တင့္တစ္စင္းလွဳပ္ရွားႏိုင္ေသာ အက်ယ္ထိ မေရာက္ေအာင္ စေကာစက တူးထားေသာ ေျမာင္းမ်ားကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုအတားဆီးမ်ားဟာ တန္ဖိုး အနည္းဆံုးနဲ႔ အလြယ္ကူဆံုး အသံုးျပဳႏိုင္ေသာ တင့္အတားဆီးမ်ားျဖစ္ပါတယ္။
အပိုင္း၁မွာ ေျပာခဲ့သလိုပဲ ရုရွားလုပ္ ယႏၱရားမ်ားကို အဓိကထား ေဖၚျပေပးမွာပါ။ 
T-55 MARRS သည္ T-55 တင့္ကားေပၚတြင္ အေျခခံတည္ေဆာက္ထားေသာ ဆယ္တင္ေရးယာဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ ပ်က္ဆီးသြားေသာ တင့္မ်ားကို ဆြဲယူရန္ႏွင့္ လမ္းေၾကာင္းေပၚမွ ဖယ္ရွားရန္ ထို႕အျပင္ လမ္းေျမညွိျခင္းႏွင့္ လူသတ္မိုင္းမ်ားကို ထိုးခြဲရွင္းလင္းရန္အျပင္ တင့္မ်ား ပံုဖ်က္ဖံုးကြယ္ျခင္းႏွင့္ အကာအကြယ္အတြက္ ကတုတ္က်င္းမ်ားကို တူးေပးရန္အသံုးျပဳပါတယ္။ ALT55 အမ်ိဳးအစားနဲ႔ အတူ ထြက္ရွိခဲ့ျပီး ေရဒီယိုသတၱိၾကြႏွင့္ ဓါတုလက္ႏွက္မ်ား ဒဏ္ခံႏိုင္ျခင္းမရွိေသးပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ တိုးတက္လာတဲ့ သံခ်ပ္ကာ တည္ေဆာက္မွဳကိုယ္ထည္ ပံုစံမ်ားကို အေျခခံကာ BTS-1,2,3,4,5 စတဲ့ ယာဥ္မ်ား ဆက္တိုက္ထုတ္လုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ 

 BTS-2
BTS-4 


BTS-5

BTS ယာဥ္မ်ားဟာ သံခ်ပ္ကာ ထုထည္ထူထဲလာျခင္း၊ လက္ႏွက္ငယ္မ်ား တပ္ဆင္ထားႏိုင္ျခင္း၊ မိုင္းဒဏ္ခံႏိုင္ျခင္းတို႕အပါအဝင္ ဟိုက္ေဒါလစ္စနစ္သံုး မခ်ီ စနစ္မ်ားတပ္ဆင္လာႏိုင္ျပီး ေရျပင္ျဖတ္ေက်ာ္နိုင္စြမ္းပါ ရွိလာခဲ့ပါတယ္။ ယေန႔တိုင္ အသံုးျပဳေနဆဲ T55 မ်ိဳးဆက္ ကေတာ့ IMR ျဖစ္ျပီး ဒိုဇာသြားကို အတည့္ေသာ္လည္းေကာင္း “V” ပံုစံေသာ္လည္းေကာင္း ၂မ်ိဳးသံုးႏိုင္သည့္အျပင္ ကရိန္းလက္တံျဖင့္ပင္ အကူမလိုပဲ မခ်ီျခင္း၊ ခ်ိတ္ဆက္ျခင္း၊ ေရႊ႕ေျပာင္းဆြဲယူျခင္း စသည္တို႔ ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ 

IMR-2 ႏွင့္ IMR-72 အင္ဂ်င္နီယာသံုး ယႏၱရားမ်ား 
IMR-2 ကေတာ့ T-72 ကိုယ္ထည္ေပၚမွာ တည္ေဆာက္ထားျပီး ေရဒီယိုသတၱိၾကြေနရာမ်ားနဲ႕ ညစ္ညမ္းေနရာမ်ားမွာ အထူးအသံုးတည့္ေအာင္ ျပင္ဆင္ထားပါတယ္။ V ပံုစံေသာ္လည္းေကာင္း ရိုးရိုး ေျမထိုးပံုစံေသာ္လည္းေကာင္း ျပဳျပင္ႏိုင္တဲ့ ဒိုဇာအျပင္ ၅-၁၁ တန္အထိ မခ်ီႏိုင္တဲ့ ကရိန္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ ေျမသယ္ ေျမတူးစက္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို စစ္ဆင္ေရးကိုလိုက္လို႕ ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ မိုင္းရွင္းစနစ္မ်ားကိုလဲ တပ္ဆင္ေပးႏိုင္ပါေသးတယ္။ ေဖၚျပပါ ယာဥ္ေတြဟာ IRM လို တိုင္းတာေရးယာဥ္ေတြနဲ႔ တြဲဖက္တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ၾကရတာျဖစ္ျပီး၊ လက္ႏွက္ငယ္တပ္ဆင္လာႏိုင္မွဳ၊ မီးခိုးမိုင္းကာစနစ္မ်ား တပ္ဆင္ႏိုင္မွဳ၊ ေရဒီယုိဆက္သြယ္ေရးစက္မ်ား တပ္ဆင္ထားႏိုင္မွဳေပၚ အေျခခံကာ ရန္သူခ်ိန္းေျခာက္ထားႏိုင္သည့္ အေျခအေနတစ္ခု အထိ တာဝန္းထမ္းေဆာင္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 


 BTR-3 အေျခခံ အင္ဂ်င္နီယာသံုးယာဥ္
BTR ကဲ့သို႕ သံခ်ပ္ကာ ယာဥ္မ်ားတြင္လည္း အင္ဂ်င္နီယာသံုး ယာဥ္မ်ားရွိျပီး BTR-60 ကို အေျခခံေသာ MTR-2 ယာဥ္၊ BTR-70ႏွင့္ 80 တို႕ကို အေျခခံေသာ ယာဥ္မ်ားလဲ ထုတ္လုပ္ အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ BTR3 ကို အေျခခံေသာ စစ္ေျမျပင္ ဆယ္တင္ေရးယာဥ္အျဖစ္ BTR-3E ARV ကို အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ BTR-4 တြင္ BTR-4K အျဖစ္ ထုတ္လုပ္အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ BMP ကဲ့သို႕ အေပါ့စား တင့္အမ်ိဳးစားမ်ားတြင္လဲ BREM-2 ကဲ့သို႕ အမ်ိဳးအစားမ်ား ထုတ္လုပ္ထားရွိျပီး လမ္းရွင္းျခင္း၊ မိုင္းရွာျခင္း၊ ဆြဲယူျခင္း၊ ဆယ္တင္ျခင္း အပါအဝင္ ကတုတ္မ်ားတူးျခင္း၊ အတားအဆီးမ်ားခ်ထားျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ ေလေၾကာင္းခ်ီ၊ ၾကည္းေၾကာင္းခ်ီ သံခ်ပ္ကာ တပ္မ်ားႏွင့္ တပါတည္း ပူးတြဲကာ ခ်ီတက္ေလ့ရွိၾကပါေသးတယ္။ 

BTR-4 အေျခခံ အင္ဂ်င္နီယာသံုးယာဥ္
 BREM-2 အင္ဂ်င္နီယာသံုးယာဥ္

ဥေရာပႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ဆယ္တင္ေရးနွင့္ တည္ေဆာက္ေရး ယႏၱရားမ်ားကို သည္းျခားဆီ တည္ေဆာက္ေလ့ရွိေသာ္လည္း ဆိုဗီယက္ေခတ္ ႏွင့္ အေရွ႕အာရွ တည္ေဆာက္ပံုမ်ားတြင္ ေဆာက္လုပ္ေရး ယႏၱရားမ်ားကို ဆယ္တင္ေရး ယာဥ္မ်ားတြင္သာ တြဲဖက္ တပ္ဆင္ေလ့ရွိတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ အျခား ေဆာက္လုပ္ေရး ယႏၱရားမ်ားကိုေတာ့ သာမာန္ အရပ္ဘက္သံုး ယႏၱရားမ်ားကဲ့သို႕သာ တည္ေဆာက္ေလ့ရွိျပီး အကာကြယ္ႏွင့္ ရန္သူ႕လက္လွမ္းမမွီရာတြင္သာ အသံုးျပဳၾကေလ့ရွိတယ္္။ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစခင္ဗ်ား။  

ျမန္မာ့တပ္မေတာ္သံုး ဆယ္တင္ေရးတင့္ ပံုစံငယ္မ်ား

Wednesday, July 16, 2014

ေလတပ္၏ မ်ိဳးဆက္သစ္ တိုက္ေလယာဥ္မ်ားအား ေလ့လာၾကည့္ျခင္း



တပ္မေတာ္(ေလ)ရ့ဲ အနာဂါတ္ မ်ိဳးဆက္သစ္ တိုက္ေလယာဥ္အေၾကာင္း ေျပာၾကရင္ မပါမျဖစ္တ့ဲ တိုက္ေလယာဥ္ကေတာ့ အားလံုးသိတ့ဲအတိုင္း JF-17 လို႔ေခၚတ့ဲ တရုပ္န႔ဲ ပါကစၥတန္ေလတပ္မွ ပူးတြဲထုတ္လုပ္ခ့ဲတ့ဲ တိုက္ေလယာဥ္ပဲျဖစ္ပါတယ္...။ JF-17 တိုက္ေလယာဥ္ကို လက္ရွိမွာ ပါကစၥတန္ေလတပ္ကသာလွ်င္ အသံုးျပဳလွ်က္ရွိၿပီး JF-17 Block.II အဆင့္ကို ႀကိဳးပမ္းေနၾကဆဲျဖစ္ပါတယ္...။ ေဖာ္ျပခ့ဲၿပီးတ့ဲ အခ်က္လက္မ်ားအရ အေတာ္မ်ားမ်ားလည္း JF-17 တိုက္ေလယာဥ္အား အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ ေလ့လာမိၾကမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္...။ဒါေၾကာင့္ ဒီပိုစ့္မွာေတာ့ JF-17 အေၾကာင္းကိုခ်န္ၿပီး အျခားေသာ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတ့ဲ ေလယာဥ္အမ်ိဳးစားမ်ားကို အဓိကေဖာ္ျပေပးသြားပါ့မယ္..။

ေလတပ္အေနျဖင့္ မၾကာေတာ့ေသာ ကာလမ်ားမွာ F-7 IIK တိုက္ေလယာဥ္မ်ား န႔ဲ A-5CM ဗံုးႀကဲေလယာဥ္မ်ားကို အနားေပးဖို႔ ေဆာင္ရႊက္ေနၿပီျဖစ္ၿပီး လစ္ဟင္းလာမယ့္ အဆိုပါ ေနရာမ်ားအတြက္ ေခတ္မီမ်ိဳးဆက္သစ္ တိုက္ေလယာဥ္မ်ား ေလ့လာ၊သံုးသပ္လွ်က္ရွိေနပါတယ္...။ A-5CM မ်ားဟာ ဗံုးႀကဲေလယာဥ္အမ်ိဳးစားျဖစ္ၿပီး သူ႔အခ်ိန္အခါအရ အားထားရသည့္ တိုက္ေလယာဥ္အမ်ိဳးအစားျဖစ္ေသာ္လည္း အင္အားႀကီးႏိုင္ငံအခ်ိဳ႔မွအပ ယေန႔ေခတ္ကာလမ်ားမွာေတာ့ ဗံုးႀကဲေလယာဥ္သီးသန္႔ထက္ ဘက္စံုသံုးတိုက္ေလယာဥ္မ်ားကို ပိုမိုအသံုးျပဳလာၾကၿပီ ျဖစ္ပါတယ္...။

 JH-7A ဗံုးႀကဲေလယာဥ္

သို႔ေသာ္ လိုအပ္ခ်က္အရ အဆိုပါ A-5CM ဗံုးႀကဲေလယာဥ္မ်ားေနရာတြင္ အစားထိုးမည္ဆိုပါက လက္ရွိတပ္မေတာ္အတြက္ အသင့္ေတာ္ဆံုးမွာ JH-7A ဗံုးႀကဲေလယာဥ္မ်ားျဖစ္ပါတယ္...။ JH-7A မ်ားသည္ တရုပ္တပ္မေတာ္မွ တည္ေဆာက္ခ့ဲေသာ ဗံုးႀကဲေလယာဥ္အမ်ိဳးစားျဖစ္ၿပီး အေမရိကန္ေလတပ္၏  F-111 ေလယာဥ္မ်ားက့ဲသို႔ပင္ အီလက္ထေရာနစ္ စစ္ဆင္ေရးမ်ား ေဆာင္ရႊက္ႏိုင္စြမ္းရွိပါတယ္..။ ေျမျပင္ ပစ္မွတ္မ်ားအျပင္ ပင္လယ္ျပင္ ပစ္မွတ္မ်ားကိုပါ တိုက္ခိုက္ေခ်မႈန္းႏိုင္စြမ္းရွိတ့ဲအတြက္ ေရတပ္အတြက္လည္း အားတစ္ရပ္ျဖစ္လာေစမွာ မလႊဲပါဘူး။ လက္နက္သယ္ေဆာင္ႏိုင္သည့္ေနရာ ၉ခုအထိပါရွိၿပီး C-802A သေဘၤာဖ်က္ ပ့ဲထိန္းဒံုးမ်ား တပ္ဆင္ထားႏိုင္ပါေသးတယ္..။ ထိန္းသိမ္းမႈစရိတ္သက္သာျခင္း၊ စြမ္းရည္ျမွင့္ နည္းပညာမ်ားပါဝင္ျခင္းအျပင္ တပ္မေတာ္ရ့ဲ ကာကြယ္ေရးဘတ္ဂ်က္အရ JH-7A ဗံုးႀကဲေလယာဥ္မ်ားဟာ ေလတပ္ရ့ဲ မ်ိဳးဆက္သစ္ တိုက္ေလယာဥ္တစ္စင္းျဖစ္လာႏိုင္ေခ်မ်ားပါတယ္..။

MiG-29M ဘက္စံုသံုးတိုက္ေလယာဥ္

ေနာက္ထပ္စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတ့ဲ ေလယာဥ္အမ်ိဳးအစားကေတာ့ MiG-29M/M2 တိုက္ေလယာဥ္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္..။ တပ္မေတာ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားရ့ဲ ရုရွားခရီးစဥ္မွာ အဆိုပါ တိုက္ေလယာဥ္အမ်ိဳးစားျဖင့္ လိုက္ပါေလ့လာခ့ဲဘူးတ့ဲအတြက္ စဥ္းစားစရာအခ်က္တစ္ခု ျဖစ္လာျပန္ပါတယ္...။ MiG-29M အမ်ိဳးစားမ်ားဟာ ပံုပန္းအရ ေလတပ္၏ MiG-29B မ်ားန႔ဲ ခပ္ဆင္ဆင္လို႔ ျမင္ႏိုင္ပင္မယ့္ ေလယာဥ္ရ့ဲ ကိုယ္ထည္တည္ေဆာက္မႈအပိုင္းန႔ဲ အတြင္းပိုင္းတပ္ဆင္ထားတ့ဲ စနစ္မ်ားဟာ အလြန္ကြာျခားသြားၿပီးျဖစ္ပါတယ္...။ Super Fulcrum လို႔ တင္စားေခၚေဝၚၾကတ့ဲ အဆိုပါေလယာဥ္မ်ားမွာေတာ့ Zhuk-ME ေရဒါစနစ္တပ္ဆင္ထားၿပီး အကြာအေဝး ကီလိုမီတာ ၁၂၀မွေနကာ ပစ္မွတ္ ၁၀ခုအား ရွာေဖြေပးႏိုင္ၿပီး ပစ္မွတ္ ၄ခုအား တၿပိဳင္နက္တည္း တိုက္ခိုက္ေခ်မႈန္းႏိုင္စြမ္းရွိလာပါတယ္...။ ေဝဟင္ပစ္မွတ္မ်ားအျပင္ ေဝဟင္မွ ေျမျပင္၊ေရျပင္ပစ္ ဒံုးမ်ား တပ္ဆင္ထားႏိုင္ကာ ေရျပင္ပစ္မွတ္မ်ားအတြက္လည္း ေအာင္ေဇယ် ဖရီဂိတ္စစ္ေရယာဥ္တြင္ တပ္ဆင္ထားသည့္ Kh-35P ၏ မ်ိဳးကြဲ Kh-35E ဒံုးမ်ားကိုလည္း တပ္ဆင္ေပးႏိုင္ပါတယ္..။ ေျမျပင္ပစ္မွတ္မ်ားအတြက္လည္း Kh-29T, Kh-31A,Kh-31P ႏွင့္ Kh-35E ပ့ဲထိန္းဒံုးစနစ္မ်ားကို အသံုးျပဳႏိုင္တ့ဲအျပင္ ပ့ဲထိန္းဗံုးမ်ား၊ ပ့ဲထိန္းမ့ဲဗံုးမ်ားန႔ဲ ပ့ဲထိန္းမ့ဲ ေရာ့ကစ္မ်ားလည္း တပ္ဆင္ထားႏိုင္ပါေသးတယ္..။ ဒါေၾကာင့္ MiG-29M တိုက္ေလယာဥ္မ်ားဟာ ဘက္စံုသံုးတိုက္ေလယာဥ္အတန္းစားလို႔ သတ္မွတ္ထားၾကၿပီး ကမာၻ႔ႏိုင္ငံအေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း အထူးေလ့လာေနၾကရတ့ဲ တိုက္ေလယာဥ္တစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္...။

 MiG-29SMT တိုက္ေလယာဥ္

ဒီေနရာမွာ တစ္ခ်က္ သတိထားရမယ့္ အခ်က္ကေတာ့ လက္ရွိရွိရင္းစြဲ MiG-29SE မ်ားကို SMT အဆင့္ျမွင့္တင္မေပးႏိုင္ဘူးလားဆိုတ့ဲ အခ်က္ပဲျဖစ္ပါတယ္...။ ဟုတ္ပါတယ္.. ကၽႊန္ေတာ္တို႔အေနန႔ဲ ေလတပ္ရ့ဲ အစီးေရ ၂၀ေက်ာ္ေသာ MiG-29SE မ်ားကို SMT အဆင့္ထိျမွင့္တင္ထားႏိုင္သလို ျမန္မာ့ပိုင္နက္ကို အၿမဲက်ဳးေက်ာ္ဖို႔ ႀကိဳးပမ္းလွ်က္ရွိတ့ဲ ဘကုန္းေလတပ္ကလည္း ၄င္းတို႔ရ့ဲ ၆စီးေသာ MiG-29SE မ်ားကို SMT အဆင့္ျမွင့္ဖို႔ စတင္ေနၿပီျဖစ္ပါတယ္...။ ေလ့လာမိေသာ အခ်က္မ်ားအရ အဆုိပါ SMT မ်ားအေနျဖင့္လည္း MiG-29M မ်ားနီးနီး စြမ္းေဆာင္ရည္ရွိလာၿပီးျဖစ္ရာ ေလတပ္အေနျဖင့္ M အဆင့္ တိုက္ေလယာဥ္မ်ား ဝယ္ယူျခင္းထက္ ရွိရင္းစြဲ B မ်ားအား SMT အဆင့္ထိ ျမွင့္တင္ရင္း ပိုမို၍ စြမ္းေဆာင္ရည္ျမွင့္သည့္ တိုက္ေလယာဥ္တစ္မ်ိဳး ျဖည့္တင္းရမွာျဖစ္ပါတယ္..။ ေလတပ္အေနျဖင့္ ဘကုန္းရ့ဲ ေဝဟင္ထိုးစစ္ကို အထူးတလည္ စိုးရိမ္စရာ မရွိပင္မယ့္လို႔ ယိုးဒယားေလတပ္ရ့ဲ Gripen ဆြီဒင္ထုတ္ တိုက္ေလယာဥ္မ်ားကိုလည္း သတိထားရမွာျဖစ္ပါတယ္...။

MiG-35 ဘက္စံုသံုးတိုက္ေလယာဥ္မ်ားမွာေတာ့ နည္းပညာအသစ္ Zhuk-AE ေရဒါစနစ္ပါဝင္လာၿပီးျဖစ္ကာ ေဝဟင္ပစ္မွတ္မ်ားကို အကြာအေဝး ၁၆၀ ကီလိုမီတာ ႏွင့္ ေရျပင္ပစ္မွတ္မ်ားကို အကြာအေဝး ၃၀၀ ကီလိုမီတာမွ ေထာက္လွမ္းဖမ္းယူႏိုင္ပါတယ္..။ Zhuk-AE ေရဒါစနစ္မ်ားဟာ ပစ္မွတ္ ၃၀ကို ရွာေဖြဖမ္းယူႏိုင္ၿပီး ပစ္မွတ္ ၆ခုကို တၿပိုင္တည္း ပစ္ခတ္ေခ်မႈန္းႏိုင္စြမ္းရွိပါတယ္...။ လက္နက္သယ္ေဆာင္ႏိုင္သည့္ေနရာ ၉ခုပါရွိလာကာ ေျမျပင္၊ေဝဟင္န႔ဲ ေရျပင္ပစ္မွတ္မ်ားကိုပါ တိုက္ခိုက္ႏိုင္စြမ္းရွိပါတယ္...။ ထို႔အျပင္ MiG စီးရီးတိုက္ေလယာဥ္မ်ားရ့ဲ Mikoyan Companyထုတ္ ေနာက္ဆံုးေပၚနည္းပညာမ်ား တပ္ဆင္ေပးထားၿပီး ကမာၻ႔ေလတပ္မ်ားတြင္ အသံုးျပဳျခင္းမရွိေသးသည့္ နည္းစနစ္မ်ားပါဝင္တယ္လို႔ သိရပါတယ္...။ MiG-35D ဘက္စံုသံုး တိုက္ေလယာဥ္မ်ားဟာ အေမရိကန္ရ့ဲ ကိုယ္ေပ်ာက္တိုက္ေလယာဥ္ျဖစ္တ့ဲ F-35 ကို ယွဥ္ၿပိဳင္ ႏိုင္စြမ္းရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္...။ ဒါေၾကာင့္ အနာဂါတ္တိုက္ေလယာဥ္အေၾကာင္း ေျပာေတာ့မယ္ဆိုရင္ MiG-35 တိုက္ေလယာဥ္ဟာ အဓိက စဥ္းစားရမယ့္ အခ်က္အျဖစ္ အၿမဲရွိေနတာလည္း ျဖစ္ပါတယ္...။

ေနာက္ဆံုးအေနန႔ဲ အထက္ပါေဖာ္ျပခ့ဲတ့ဲ တိုက္ေလယာဥ္မ်ားဟာ စစ္ဆင္ႏိုင္မႈအက်ယ္အဝန္း ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားၿပီး ခရီးရွည္ထိုးေဖာက္စစ္ဆင္ႏိုင္မယ့္ ေလတပ္တစ္ခုအျဖစ္ တည္ေဆာက္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ Sukhoi မွ ထုတ္လုပ္သည့္ SU စီးရီးတိုက္ေလယာဥ္မ်ားကို စဥ္းစားရပါေတာ့မယ္...။ မိမိတို႔ေလတပ္အေနျဖင့္ ျဖစ္ေပၚလာနိုင္သည့္ မည္သည့္ရန္သူကိုမဆို ရင္ဆိုင္ေခ်မႈန္းရမည္ျဖစ္ၿပီး လိုအပ္ပါက ခရီးရွည္ထိုးေဖာက္တိုက္ခိုက္ဖို႔ လိုေကာင္းလိုလာႏိုင္ပါတယ္...။ ေဒသတြင္းေလတပ္မ်ားမွာေတာ့ SU စီးရီး တိုက္ေလယာဥ္မ်ားကို အင္အားႀကီးႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္သည့္ တရုပ္၊အိႏိၵယတို႔အျပင္ ဗီယက္နမ္၊မေလးရွားန႔ဲ အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံမ်ားမွလည္း ပိုင္ဆိုင္ထားပါတယ္...။ ထုတ္ျပန္ထားသည့္ အခ်က္လက္မ်ားအရ မေလးရွားေလတပ္၏ SU-30MKM တိုက္ေလယာဥ္မ်ားဟာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔အထိပင္ ခရီးရွည္ပ်ံသန္း စစ္ဆင္ႏိုင္စြမ္းရွိၿပီး ယိုးဒယားေလတပ္၏ Gripen တိုက္ေလယာဥ္မ်ားထက္ပင္ စြမ္းေဆာင္ရည္ျမွင့္မားေၾကာင္း ေတြ႔ရပါတယ္...။

မေလးရွားေလတပ္၏ Su-30MKM တိုက္ေလယာဥ္


အင္ဒိုနီးရွားေလတပ္၏ Su-27 ႏွင့္ Su-30 စီးရီးတိုက္ေလယာဥ္မ်ား


ဗီယက္နမ္ေလတပ္၏ Su-30MKK န႔ဲ Su-30MK2V တိုက္ေလယာဥ္မ်ား



တပ္မေတာ္(ေလ)အေနျဖင့္လည္း Suစီးရီး တိုက္ေလယာဥ္ႀကီးမ်ားကို ဝယ္ယူဖို႔ စဥ္းစားခ့ဲမယ္ဆိုရင္ ႏိုင္ငံရ့ဲ လိုအပ္ခ်က္န႔ဲ အကိုက္ညီဆံုးကေတာ့ ရုရွားေလတပ္ရ့ဲ ကမာၻေက်ာ္ Su-27 မ်ိဳးကြဲမ်ားထဲကမွ Su-27SK ကို အဆင့္ျမွင့္တင္ထားတ့ဲ Su-27SKM ဟာ အသင့္ေသာ္ဆံုးေသာ တိုက္ေလယာဥ္တစ္စင္း ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္...။ Su-27SKM မ်ားဟာ တစ္ေယာက္ေမာင္း ဘက္စံုသံုးတိုက္ေလယာဥ္မ်ားျဖစ္ၿပီး ပ့ဲထိန္းဒံုးမ်ား၊ ပ့ဲထိန္းမ့ဲဒံုးမ်ားျဖင့္ ရာသီဥတုမေရႊး၊ ေန႔၊ည ပ်ံသန္းစစ္ဆင္ႏိုင္တ့ဲ တိုက္ေလယာဥ္မ်ားပဲျဖစ္ပါတယ္...။

လက္နက္တပ္ဆင္ႏိုင္မႈ အပိုင္းကိုေတာ့- 
စက္ေသနတ္-Gsh-301 ၃၀မမ စက္ေသနတ္
လက္နက္ခ်ိန္ဆြဲႏိုင္သည့္ေနရာ- ၁၀ေနရာ
ေဝဟင္မွ ေဝဟင္ပစ္ဒံုး-R-27T1, R-27ET, R-27R1, R-27ER1ဒံုးမ်ား
                             RVV-AE တာလတ္ပစ္ ပ့ဲထိန္းဒံုး
                             R-73E တာတိုပစ္ ပ့ဲထိန္းဒံုး
 ေဝဟင္မွ ေျမျပင္ပစ္ဒံုး ႏွင့္ ဗံုး-Kh-31A တာလတ္ သေဘၤာဖ်က္ဒံုး
                                      Kh-31P တာလတ္ ေရဒါဖ်က္ဒံုး၊
                                      Kh-29L တာတို ေလဆာပ့ဲထိန္းဒံုး
                                      KAB-500Kr, KAB-500-OD ႏွင့္ KAB-1500Kr ပ့ဲထိန္းဗံုးမ်ားအျပင္
 အျခားေသာ ပ့ဲထိန္းမ့ဲဗံုးမ်ားကိုလည္း တပ္ဆင္ထားႏိုင္ပါသည္။

Su-27SKM တိုက္ေလယာဥ္၏ တပ္ဆင္ႏိုင္သည့္ လက္နက္မ်ားျပပံု
ေဖာ္ျပပါအခ်က္မ်ားအရ Su-27SKM တိုက္ေလယာဥ္မ်ားဟာ ေလတပ္ရ့ဲ ခရီးရွည္ ထိုးေဖာက္ပ်ံသန္းစစ္ဆင္ႏိုင္သည့္ တိုက္ေလယာဥ္မ််ိဳးဆက္အျဖစ္ ေမွ်ာ္လင့္ထားႏိုင္ၿပီး MiG-29M (သို႔) MiG-35 တိုက္ေလယာဥ္မ်ားျဖင့္ တြဲကာ ပ်ံသန္းလာသည့္ ေလတပ္၏ Su-27SKM အုပ္အား ျမင္ေတြ႔ရႏိုင္ေခ်ရွိပါသည္...။ အထက္ပါအေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ မိမိ တစ္ဦးတည္း၏ အျမင္မ်ားႏွင့္ ေလ့လာထားခ်က္မ်ားသာလွ်င္ျဖစ္ၿပီး စာဖတ္သူ ညီ၊အစ္ကိုမ်ားအေနျဖင့္ တထစ္ခ်က္မွတ္ယူျခင္း မျပဳေစလိုပါ...။ အားနည္းခ်က္မ်ား၊အခ်က္လက္အမွားမ်ားရွိပါက
 ေဝဖန္၊ေထာက္ျပေပးႏိုင္ပါတယ္...။

ေလးစားလွ်က္- ကိုMM

တပ္မေတာ္(ေလ)၏ အျဖစ္လာႏိုင္ဆံုးေသာ ဘက္စံုသံုးတိုက္ေလယာဥ္မ်ား
MiG-35 ဘက္စံုသံုးတိုက္ေလယာဥ္

 Su-27SKM ဘက္စံုသံုးတုိက္ေလယာဥ္

ကိုးကားခ်က္မ်ား-
http://en.wikipedia.org/wiki/JH-7
http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan_MiG-29M
http://en.wikipedia.org/wiki/Mig-35
 http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_JAS_39_Gripen
 http://en.wikipedia.org/wiki/Su-30
http://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_Su-30MKM
 http://www.knaapo.ru/eng/gallery/aircrafts/combat/su-27skm/index.wbp

Thursday, July 10, 2014

အကူလက္ရံုး စက္ယႏၱရားမ်ား ၁



BMR-3
ယႏၱရားတပ္မ်ားရဲ့ တိုက္ခိုက္ေရး ယာဥ္မ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ ပင္မတိုက္ပြဲဝင္တင့္ကားမ်ား၊ အေပါ့စားတင့္ကားမ်ား၊ သံခ်ပ္ကာ တိုက္ခိုက္ေရးယာဥ္မ်ား၊ သံခ်ပ္ကာ လူသယ္ယာဥ္မ်ား၊ အေျမာက္ပစ္ကူေပးယာဥ္ေတြ၊ ဒံုးတင္ယာဥ္ေတြ၊ ေလေၾကာင္းရန္ကာကြယ္ေရးယာဥ္ေတြ၊ ေရဒါေတြ စတာေတြကို ရည္မွန္းခ်က္ကို ခ်ီတိုက္ တိုက္ခိုက္ႏိုင္ေအာင္ အကူအညီေပးရတဲ့ စစ္ယာဥ္ေတြ အေၾကာင္းကို ေဖၚျပေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။ သည္ထဲမွာ တံတားခင္းယာဥ္ေတြ၊ ျမစ္ကူးယာဥ္ေတြ၊ ေရဒါကာကြယ္ေရးေတြစနစ္ေတြ၊ ျပင္ဆင္ဆယ္တင္ေရးယာဥ္ေတြနဲ႕ မွိဳင္းရွင္းယာဥ္ေတြပါဝင္ပါတယ္။ 

 တင့္ဖ်က္ မိုင္း အမ်ိဳးအစားေပါင္းမ်ားစြာရွိျပီး မိုင္းတစ္လံုးဟာ တင့္ကားတစ္စင္းကို ေကာင္းေကာင္းဒုကၡေပးႏိုင္ပါတယ္။ ေဒၚလာသန္းခ်ီတန္တဲ့ တင့္နဲ႔စစ္ယာဥ္တစ္စင္းစာ တန္ဖိုးဟာ မိုင္းကြင္း ၂ကြင္း ၃ကြင္းစာ ခင္းထားႏိုင္ပါတယ္။ မိုင္း အမ်ိဳးအစားေပၚလိုက္လို႕ အဆ၂၀၀ကေန အဆ တစ္ေထာင္ေလာက္ထိကြာတတ္တာမို႕ မိုင္း အလံုးရာခ်ီခင္းထားလို႕ ရန္သူ႕တင့္တစ္စင္း ထိခိုက္သြားရင္ အရင္းေက်တယ္လို႕ ဆိုႏိုင္မွာပါ။ တန္ဖိုးနဲသေလာက္ အဖ်က္စြမ္းအားနဲ႕ ခ်ိန္းေျခာက္အားေကာင္းလွတဲ့ တင့္ဖ်က္ မိုင္းေတြနဲ႕ မိုင္းကြင္းေတြဟာ တင့္နဲ႕သံခ်ပ္ကာအပါအဝင္ ယႏၱရားတင္တပ္ေတြအတြက္ အဓိက အဟန္႕အတားျဖစ္ပါတယ္။ ရန္သူ႕ပစ္ကြင္းေအာက္ မဟုတ္တဲ့ ဆက္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚက မိုင္းအတားအဆီးေတြ၊ ရန္သူျခံဳခိုတိုက္ခိုက္ဖို႕ ဒါမွမဟုတ္ အျခားရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ တိုက္ခိုက္ဖို႕ ထားတဲ့မိုင္းေတြ အပါအဝင္ အခိုင္အမာ ခံစစ္မွာထားရွိတဲ့ ရန္သူ႕ပစ္ကြင္းေအာက္က မိုင္းကြင္းေတြကို ျဖတ္ေက်ာ္ႏိုင္ဖို႕ တင့္နဲ႕ သံခ်ပ္ကာတပ္ေတြ အတြက္ မိုင္းရွာ၊ မိုင္းရွင္းယာဥ္ေတြ တြဲဖက္ အသံုးျပဳဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္သံုး စစ္ယာဥ္ေတြဟာ ရုရွားနဲ႕ တရုတ္လုပ္ သံခ်ပ္ကာေတြ ျဖစ္လို႕ ရုရွားလုပ္ အဆိုပါ ယာဥ္ေတြကို လက္လွမ္းမီသေလာက္ ေလ့လာတင္ျပလိုက္ပါတယ္ခင္ဗ်ား။ 
DIM မိုင္းရွာစနစ္
မိုင္းေတြရဲ့ ပထမဦးဆံုးေသာ ျခိန္းေျခာက္ထားနိုင္မွဳဟာ မျမင္ႏိုင္ မသိႏိုင္တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ပံုစံ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ေနရာအမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ ပုန္းကြယ္ေစာင့္ေနမယ့္ မိုင္းေတြကို ရွာဖို႕ မွိဳင္းရွာစက္ေတြလိုပါတယ္။ မိုင္းရွာေခြးေတြ၊ လက္ကိုင္မိုင္းရွာစက္ေတြနဲ႕ ရအေသးစိတ္ ပိုက္စိတ္တိုက္ရွာေဖြတာဟာ အေသခ်ာဆံုးျဖစ္ေပမယ့္ ခ်ီတက္ေနတဲ့ အဟုန္ကို အဓိက ထားရတဲ့ ယႏၱရားတပ္ဖြဲ႕ေတြ အဖို႕ အျခားမိုင္းရွာစနစ္လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ မိုင္းရွာစနစ္ေတြကို ယႏၱယားေတြနဲ႕ တြဲဖက္ အသံုးျပဳလာပါတယ္။ ေရွ႕ေျပးယာဥ္ေတြ၊ ကင္းေထာက္ယာဥ္ေတြေရွ႕မွာ အလြယ္တစ္ကူ တပ္ဆင္ႏိုင္တဲ့ မိုင္းရွာ စက္ေတြရွိသလို၊ သီးသန္႕ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ မိုင္းရွာအေထာက္ကူအျပဳ ယာဥ္ေတြလဲရွိပါတယ္။
Husky DIM
 DIM လို႕ အလြယ္တကူေခၚဆိုတဲ့ မိုင္းရွာစက္ဟာ တင့္ဖ်က္ေတြသာမက လူသတ္မိုင္းေတြကိုပါ ရွာေဖြေပးႏိုင္တဲ့ ကိရိယာပါ။ သံခ်ပ္ကာကားငယ္ေတြ၊ စစ္သံုးယာဥ္ေတြ၊ ဂ်စ္ကားေတြေရွ႕မွာ အလြယ္တကူတပ္ဆင္ႏိုင္ျပီး တစ္မီတာ အတြင္းက လူသတ္မိုင္းနဲ႕ သာမန္ တင့္ဖ်က္မိုင္းေတြကို ရွာေဖြေပးနိုင္ပါတယ္။ လမ္းေဘးေထာင္ ဗံုးေတြနဲ႕ ေလဆာစနစ္သံုး တင့္ေတြကိုေတာ့ ၂မီတာခြဲေလာက္ကတည္းက ရွာေပးႏိုင္ပါတယ္။ မီတာဝက္ အတြင္းမွာေတာ့ ေျမေအာက္ ၁၀လက္မကေန တစ္ေပအတြင္း ျမဳပ္ထားမဲ့ လ်ပ္စစ္သံလိုက္ မိုင္းေတြကို ေထာက္လွမ္းႏိုင္ပါတယ္။ ျပင္ဆင္ခ်ိန္ ၇မိနစ္သာလိုအပ္ျပီး မ်ားေသာအားျဖင့္ အေပါ့စား ယာဥ္ငယ္ေတြနဲ႕ တြဲဖက္ အသံုးျပဳပါတယ္။ ေတာက္ေလ်ာက္ မိုင္းရွာေပးႏိုင္ခ်ိန္ နာရီဝက္သာရွိတာမို႕ အားနည္းခ်က္ရွိေနဆဲပါ။
 
IRM "Zhuk"
IRM "Zhuk" လို႕ေခၚတဲ့ မိုင္းရွာစနစ္ကေတာ့ မိုင္းရွာစနစ္သီးသန္႕မဟုတ္ပါဘူး။ BMP-1 အေပၚမွာအေျခခံထားတဲ့ ကုန္းေရ၂သြယ္သြား အဂ်ၤင္နီယာသံုး စစ္ယာဥ္ျဖစ္ျပီး တိုင္းတာမွဳ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕အတူ မိုင္းရွာျခင္းကိုပါ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တာပါ။ ယာဥ္ရဲ့ေရွ႕မွာ သာမန္မိုင္းရွာစက္ျဖစ္တဲ့ IMP-2 စနစ္ကို အလြယ္တကူတပ္ဆင္ႏိုင္သလို၊ RVM-2M တို႕လို အဆင့္ျမင့္ ေရဒီယိုလွိဳင္းသံုး စနစ္ေတြနဲ႕ ျမစ္တြင္းနဲ႕ ေသာင္စပ္ေတြမွာ ေထာင္ေျခာက္ဆင္ထားတဲ့ ရန္သူ႕မိုင္းေတြကို ရွာေဖြႏိုင္မယ့္ RshM2 ျမစ္တြင္းမိုင္းရွာေဖြေရး စက္ေတြကိုပဲ လိုသလို ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ တံတားခင္းတာ၊ ေျမအေပ်ာ့အမာသံုးသပ္တာ၊ ေရအတိမ္အနက္ ေထာက္လွမ္းတာ အပါအဝင္ အင္ဂ်င္နီယာသံုး တုိင္းတာနည္းစနစ္မ်ားကို မ်ားစြာ အေထာက္အကူေပးႏိုင္ပါတယ္။
ပံုမွန္အားျဖင့္ ဆိုရင္ေတာ့ မိုင္းကို ရွာေဖြေတြ႕ရွိတာနဲ႕ မိုင္းရွင္းလင္းေရး အဖြဲ႕ေတြနဲ႕ ရွင္းလင္းတာ၊ ေဖါက္ခြဲဖ်က္ဆီးလိုက္တာ ခ်ီတက္ႏိုင္ပါတယ္။ သို႕ေသာ္လည္း စနစ္တက် မိုင္းကြင္း၊ ဒါမွမဟုတ္ မိုင္းအမ်ိဳးအစားေတြကို ေရေႏွာထားတဲ့ သတ္ကြင္းမိုင္းကြင္း၊ ဒါမွမဟုတ္ အေျမာက္၊ ေလယာဥ္ စတာေတြနဲ႕ က်ဲခ် ခင္းထားတဲ့ မိုင္းကြင္းေတြကို ခ်ီစစ္အဟုန္ မရပ္တန္႕ေစပဲ သို႕မဟုတ္ ၾကာျမင့္ခ်ိန္ နဲႏိုင္သမွ်နဲနဲနဲ႕ ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ဖို႕ မိုင္းရွင္းလင္းေရး  မိုင္းကြင္းဖ်က္ဆီးေရး လက္ႏွက္ေတြ လိုအပ္လာပါတယ္။ 
UR-3
UR-83 လို႕ေခၚတဲ့ မိုင္းကြင္းရွင္းလင္းေရး ေရာ့ကတ္စနစ္ဟာ အေလးခ်ိန္ ၁၈၀၀ကီလိုဂရမ္ ယမ္းၾကိဳးကို မီတာ၁၂၀-၄၀၀ထိ ပစ္ခတ္ျပီး ေဖါက္ခြဲေစတဲ့ စနစ္ပါ။ အဲသည္စနစ္ကေန အလ်ား မီတာ ၁၀၀ အက်ယ္ ၆မီတာ ရွိတဲ့ မိုင္းရွင္းျပီးသား လမ္းကို ရရွိေစမွာျဖစ္ပါတယ္။ သို႕ေသာ္လည္း ျပင္ဆင္ခ်ိန္ တစ္နာရီခြဲေလာက္ထိ လူအင္အား ၅၀ေက်ာ္ေလာက္က ျပင္ဆင္ၾကရတာျဖစ္ပါတယ္။ UR83P(УР-83П); UZ3(УЗ-3);UZ3R(УЗ-3Р);ZRP2 (ЗРП-2) စသည္ျဖင့္ မ်ိဳးခြဲေတြရွိပါတယ္။
UR-77
အဲဒီစနစ္ကို ယာဥ္တင္အေနနဲ႕ ျပဳျပင္ထားတဲ့ စနစ္ေတြကေတာ့ BMP-1 သံခ်ပ္ကာယာဥ္ကို အသံုးျပဳထားတဲ့ UR-77 နဲ႕ UR-07 တို႕ျဖစ္ပါတယ္။ UR-77 မွာ အဆင္သင့္ ျပင္ျပီးသား ယမ္းၾကိဳးေရာ့ကတ္ ၂ခုကို တစ္ပါတည္း သယ္ေဆာင္ႏိုင္ျပီး PSM67 ဒါမွမဟုတ္ PSM77 မိုင္းရွင္းစနစ္ကို သယ္ေဆာင္ႏိုင္ပါတယ္။ မီတာ ၂၀၀ကေန ၃၅၀ အကြာထိ ပစ္ခတ္ႏိုင္ျပီး အရွည္ မီတာ ၉၀၊ အက်ယ္ ၆မီတာရွိတဲ့ မိုင္းရွင္းလမ္းကို ရရွိွမွာျဖစ္ပါတယ္။ ျပင္ဆင္ခ်ိန္ ၃မိနစ္သာလိုအပ္ျပီး ျပန္လည္ျဖည့္တင္းဖို႕ မိနစ္၃၀ေလာက္ လိုအပ္ပါတယ္။ ယာဥ္အဖြဲ႕သား ၃ဦးနဲ႕ မိုင္းရွင္းလင္းေရး ေဆာင္၇ြက္ႏိုင္ပါတယ္။
UR-07
 UR-07 ကေတာ့ ေခတ္မီ စနစ္ေတြ တပ္ဆင္ထားတဲ့ BMP-3သံခ်ပ္ကာ မ်ိဳးကြဲတစ္ခုျဖစ္ျပီး ယာဥ္အဖြဲ႕သား ၂ဦးတည္းနဲ႕ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါတယ္။ PSM06 စနစ္သံုး မိုင္းရွင္းစနစ္ဟာ မီတာ ၃၄၀အရွည္ ရွိတဲ့ မိုင္းရွင္းလမ္းကို ရရွိႏိုင္ပါတယ္။ PSM07 ကေတာ့ မီတာ ၇၀၀ကေန ၁၀၀၀ထိ ရရွိေစႏိုင္တယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ ၂၀၀၉ခုႏွစ္မွ စတင္ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ အဆင့္ျမင့္ စနစ္တစ္မ်ိဳးလဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သည္ မိုင္း၇ွင္းလမ္း ရျပီဆိုတာနဲ႕ အင္ဂ်င္နီယာသံုး(armored engineer tractor) ေတြ ဘူဒိုဇာတပ္ထားတဲ့ သံခ်ပ္ကာယာဥ္ေတြ ဦးေဆာင္ျပီး မိုင္းရွင္းလမ္းကေန ျဖတ္သန္းနိုင္ၾကပါတယ္။
engineer tractor
ရန္သူ႕တိုက္ရိုက္ပစ္ကင္းလြတ္ရာ ဒါမွမဟုတ္ ရန္သူကို ပစ္အားနဲ႕ ဖိနိပ္ထားႏိုင္တဲ့ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားတဲ့ စစ္ဆင္ေရးေတြမွာ အသံုးျပဳၾကတဲ့ အထက္ပါ မိုင္းရွင္းစနစ္ေတြဟာ မိုင္းကြင္းေနရာ အတိအက်သိထားမွသာ အဆင္ေျပမွာျဖစ္ျပီး ရန္သူ႕ကို အရွိန္အဟုန္နဲ႕ အလစ္အငိုက္စစ္ဆင္ဖို႕ အတြက္ကိုေတာ့ မလြယ္ကူလွပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ သံခ်ပ္ကာ တိုက္ယာဥ္ေတြရဲ့ ေရွ႕ကေန ျဖဳတ္ႏိုင္တပ္ႏိုင္တဲ့ မိုင္းရွင္းစက္ေတြကို တပ္ဆင္ကာ စစ္ဆင္ႏိုင္သလို၊ မိုင္းရွင္းေဖါက္ခြဲေရး ယာဥ္ေတြ အကူအညီနဲ႔လဲ စစ္ဆင္ႏုိင္ပါေသးတယ္။ 
KMT-7 on T-72
KTM-6, KTM-7, KTM-8 စတဲ့ တင့္ကားေရွ႕မွာ အလြယ္တကူ ျဖဳတ္ႏိုင္တပ္ႏိုင္တဲ့ မွိဳင္းရွင္း ဒလိမ့္ေတြကို အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ KTM -6ဟာ ကနဦး ထြက္ရွိတဲ့စနစ္ျဖစ္ျပီး KTM-7 ကေတာ့ အသံုးအမ်ားဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ KTM-8 ကေတာ့ ထူးျခားတဲ့ ေျမမ်က္ႏွာျပင္နဲ႕ ေျမသားထုကိုလိုက္ျပီး စူးေတြ ေကာ္ေတြ တပ္ဆင္ႏိုင္တဲ့စနစ္ျဖစ္ပါတယ္။ TMS-S ကေတာ့ ေျမျပင္ကို အျပည့္ဘီးလွိမ့္တဲ့စနစ္ျဖစ္ျပီး အသံုးျပဳမွဳနဲပါးတဲ့ ဖြံျဖိဳးဆဲ စနစ္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ မွိဳင္းရွင္း ဒလိမ့္ေတြဟာ T-55, T-62 လိုတင့္ကားေတြကေနစလို႕ T-72, T90လို တင့္ကားေတြ၊ BMP-1, BMP-3 စတဲ့အေပါ့စားယာဥ္ေတြနဲ႕ပါ တြဲဖက္ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။ သည္ဒလိမ့္ေတြဟာ ဒလိမ့္ေတြခ်ည္း သက္သက္ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ တင့္ကားရဲ့ေရွ႕ တစ္မီတာေလာက္ကေန တင့္ကားရဲ့ တုန္ခါမွဳနဲ႕ တင့္ကားဆီကနဲ႕အလားတူစြာ ေရဒီယိုသံလိုက္လွိဳင္းေတြ ထုတ္ေပးတဲ့သည္စနစ္ဟာ ဒလိမ့္တံုးေတြ မိုင္းေပၚမေရာက္ခင္ မီတာဝက္ေလာက္မွာ ေပါက္ကြဲေစတာပါ။ ေလဆာေရာင္ျခည္သံုး နဲ႕အေဝးထိမ္း မိုင္းေတြ မပါဝင္တဲ့ မိုင္းကြင္းေတြကို အရွိန္အဟုန္နဲ႕ ျဖတ္ေက်ာ္ရာမွာ အင္မတန္ အသံုးဝင္တဲ့ စနစ္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ တင့္ယာဥ္ရဲ့ ေဘးတစ္ဘက္ ၃မီတာေလာက္ထိ ထိေရာက္တာမို႕ ယာဥ္ျဖတ္သြားလာရာမွာ အက်ယ္ ၁၂မီတာခန္႕ မွိဳင္းရွင္းလမ္းကို ရရွိေစမွာျဖစ္ျပီး ရန္သူ႕ပစ္အားေအာက္ကေန တိုက္ရိုက္ေဖါက္ဝင္ႏိုင္မယ့္ စနစ္လဲျဖစ္ပါတယ္။ သို႕ေသာ္လည္း မိုင္းအလံုးေရ ဆယ္ဂဏန္းထက္ ပိုလာခဲ့ရင္ေတာ့ စနစ္ကို လဲေပးဖို႕ လိုအပ္ျပီး အခ်ိန္ နာရီဝက္ေလာက္သာ လိုမွာျဖစ္ပါတယ္။
BMR-3M with TMS
အဆိုပါစနစ္ကို ယာဥ္အေနနဲ႕ သီးသန္႕ထုတ္လုပ္တာကေတာ့ BMR-3 (T-72) နဲ႔ BMR-3M (T-90) တို႕ျဖစ္ပါတယ္။ T-62, T-55 နဲ႔ BMP ေတြမွာလဲ ၎စနစ္သံုး ယာဥ္အမ်ိဳးအစားေတြ ရွိၾကပါတယ္။ သို႕ေသာ္လည္း ေခတ္မီလာတဲ့ မိုင္းခင္းစနစ္ေတြနဲ႕ အေဝးထိမ္းစနစ္ေတြ ထြန္းကားလာတဲ့ အတြက္ မိုင္းကြင္းနဲ႕ မိုင္းအတားအဆီးေတြကို ျဖတ္ေက်ာ္ရာမွာ မိုင္းကိုသာ အဓိကထားမေနေတာ့ပဲ ေရဒီယိုလွိဳင္းႏုန္းေတြ၊ အဆင့္ျမင့္ တုန္ခါႏုန္းထုတ္လႊင့္စက္ေတြ သံုးျပီး မိုင္းေတြကို တျပိဳင္တည္းရွင္းလင္းႏိုင္ဖို႕ မိုင္းရဲ့ စနက္တံမွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့ တုန္ခါႏုန္းတိုင္းတာစနစ္၊ လ်ပ္စစ္သံလိုက္စနစ္၊ ေရဒီယုိလွိဳင္းစနစ္စတာေတြကို ဖိဖ်က္ႏိုင္ဖို႕ Jamming စနစ္ေတြကိုပါ စမ္းသပ္လ်က္ရွိေနၾကပါတယ္။ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။